Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

Bemutatkozás

"Jó lelki beállítottság nélkül nincs jó cselekedet."

Dr. Nagy Mária szerk.: Szempontok a környezeti neveléshez

Pécs, 1996. 19. old.
A környezeti- és egészségnevelés élethosszig tartó folyamat, mely elősegíti és erősíti az emberek környezettudatos magatartását, életvitelét; átfogja a személyiség értelmi, érzelmi viszonyulásait; értékrendet, megismerési, cselekvési és döntési képességeket fejleszt, és az életvitel tudatos alakítására tesz képessé. A családi nevelés a legelső, korai hatások erőteljes bevésődésével átfogja az egyénné válás, a személyiséggé válás folyamatát. A társadalom változása, fejlődése során sokféle pozitív és negatív hatás éri a gyermekeket, ezért a családi neveléssel együtt tudatosan segítjük a gyermekek egészséges testi, érzelmi, értelmi fejlődését, formáljuk értékrendszerüket. 

Programunk:

EGYÜTT EGÉSZSÉGESEN!

EGYÜTT, mert a csoport gyermek és felnőtt tagjai együtt valósítják meg a napi tevékenységeket. Együtt élünk szűkebb és tágabb környezetünkkel, mely kölcsönhatásban áll életmódunkkal. EGÉSZSÉGESEN, mert az egészség testi-lelki harmónia, pozitív kapcsolat a természeti-társadalmi környezettel.

Nevelési koncepciónk programunk hatékonyságát fokozza, irányultsága a nevelés tartalmi és metodikai kérdéseit, nevelőtestületünk hitvallását foglalja magában. Figyelembe vettük az óvodás korú gyermek életkori sajátosságait, aktivitását, tevékenységformáit és az ebbe integrálható nevelési feladatainkat. Mindezek hatására alakítottuk ki programunk sajátosságait, fejlesztési rendszerünket. Programunk középpontjában a gyermek áll, aki a felnőttel való együttműködése során aktív részese a nevelési folyamatnak , melyben az öröm és a siker központi helyet foglal el. Örömet jelent a tevékenykedés, a teljesítmény elérése. 
Mindezek mellett célunk a gyermekek önállóságának fejlesztése, mert semmiféle direkt irányítás nem hat személyiségére olyan mélyen, mint az, ha önmaga tudja felfedezni környezetét, s ezekből maga vonja le tapasztalatait, amelyek önálló életvezetéséhez válnak majd szükségessé.. A képességek benne vannak a gyermekben, feladatunk, hogy engedjük és segítsük abban, hogy képességei optimális módon kibontakozhassanak. Óvodánkban olyan élethelyzeteket teremtünk, melyekben valóságos tennivalók, problémahelyzetek, érdekes, sokféle tapasztalat megszerzésére irányuló egyéni és közös tevékenységek vannak. Ezen a elven alapuló pedagógiai gyakorlat önmagukért, tetteikért és másokért felelős, együttműködni tudó tevékeny embereket nevel.